loader

Ulotka – jak ją zaprojektować, by była przydatna

Potencjalny klient musi od razu dostrzec korzyść z przeczytania ulotki. Jeżeli tej korzyści nie znajdzie, natychmiast ją wyrzuci. Dlatego ulotka powinna zachęcać do działania – może więc być kuponem zniżkowym czy biletem wstępu. Ulotka to dla małych firm i micro przedsiębiorstw jeden z najmniej nadwyrężających ich budżet rodzajów środków autopromocji, zwłaszcza jeśli wykonują ją na własnej kolorowej drukarce. OKI radzi jak szybko i efektywnie, bo na miejscu – w biurze, stworzyć skuteczną ulotkę.

Pan Marek – sklepikarz

Pan Marek, właściciel sklepu spożywczego w podwarszawskiej miejscowości, nawiązał współpracę z lokalną, niewielką firmą cateringową. Sklep znajduje się naprzeciwko stacji kolejowej, z której codziennie do stolicy odjeżdżają setki pracowników biurowych i studentów. Na półkach u pana Marka pojawiły się kanapki i sałatki. Kolorowe, zdrowe i… tanie. Zwłaszcza w porównaniu z tymi dostępnymi w warszawskich biurowcach. Niestety nie cieszyły się zainteresowaniem, jakiego spodziewał się właściciel sklepu. Pan Marek zrozumiał, że osoby jadące do Warszawy nie wiedzą o sprzedawanych przez niego kanapkach i sałatkach. Dlatego postanowił stworzyć ulotki. Jak przygotować skuteczną ulotkę?

Czytelny przekaz…

Ulotka reklamowa to jedna z najstarszych form promocji i marketingu, która mimo upływu lat i rozwoju internetu, cały czas jest masowo stosowana. Dlaczego? To idealne narzędzie do informowania potencjalnych klientów o aktualnych promocjach czy zmianach w ofercie. Zwłaszcza w przypadku takich firm jak Pana Marka, czyli małych i micro przedsiębiorstw, dla nich to jeden z tańszych sposobów na promocję, zaraz obok bezpośredniego kontaktu z klientem i poczty pantoflowej. Inne formy reklamy są droższe i mogą znacząco wpłynąć na budżet firmy. Niestety największym minusem takiej reklamy jest mnogość ulotek i trudność z wyróżnieniem się w gąszczu druków reklamowych. Dlatego warto zastanowić się jak stworzyć ulotkę, która przyciągnie uwagę i natychmiast nie wyląduje w śmietniku.

Projektowanie ulotki

Ulotka musi być atrakcyjna wizualnie i czytelna. Lubimy kolory i obrazy. Wygląd ulotki natychmiast buduje w świadomości wizerunek całej firmy. Niechlujny projekt powielany na czarno-białej kopiarce nasuwa skojarzenie o niskim poziomie usług. I może uczynić więcej szkód, niż przynieść korzyści. Tymczasem dobry projekt graficzny na odpowiednim papierze od razu podnosi wiarygodność firmy. Dobra ulotka powinna na tyle zainteresować potencjalnego klienta, że sam będzie chciał się dowiedzieć czegoś więcej. Zbyt wiele treści, kolorów i zdjęć może przytłoczyć odbiorcę i sprawić, że ulotka będzie nieczytelna. Lepiej wykorzystać jeden motyw graficzny z krótkim tekstem. Warto za to poeksperymentować z wielkością i rodzajem czcionek. Nie można zapominać o drugiej stronie ulotki. Jest to dodatkowe miejsce, które można wykorzystać na przykład na umieszczenie kuponu promocyjnego, mapki ze wskazówkami dojazdu czy rekomendacji innych klientów.

Zaletą ulotki w oczach potencjalnego klienta jest to, że jej lektura zajmuje mało czasu. Dobrą ulotkę można ogarnąć jednym spojrzeniem i od razu zrozumieć, w czym rzecz. Ulotka może być pierwszym kontaktem z firmą i jej ofertą. Dlatego dobra ulotka powinna skłaniać do zrealizowania określonego działania: wykonania telefonu, odwiedzenia strony internetowej lub po prostu złożenia pierwszej wizyty w firmie. Jednak najważniejsze jest, by potencjalny klient od razu dostrzegł korzyść z przeczytania ulotki. Jeżeli tej korzyści nie znajdzie, natychmiast ją wyrzuci. Dlatego ulotka może być kuponem zniżkowym czy biletem wstępu.

– Dobra ulotka powinna być prosta, czytelna, musi przyciągać uwagę i zachęcać do działania.  „Call to action” działa jeśli klient szybko się dowie po co dostał ulotkę i jakie korzyści osiągnie jeśli ją przeczyta i wykorzysta – mówi Krzysztof Nakielski, Product Marketing Manager w Oki Systems Polska.

…według potrzeb

Panu Markowi przy tworzeniu ulotki pomogła córka, która zaprojektowała wygląd i treść druku reklamowego kierowanego do osób takich jak ona – dojeżdżających pociągiem do pracy. Niezwykle przydatna okazała się też kolorowa drukarka, która wcześniej nie była wykorzystywana w odpowiedni sposób. Służyła głównie do wydruków zmieniających się cen i niewielkich plakatów reklamowych wywieszanych w sklepowej witrynie. Tymczasem dzięki nowoczesnej maszynie właściciel sklepu mógł drukować tyle ulotek, ile potrzebował i na bieżąco, szybko zmieniać ich treść. Pan Marek na odwrocie ulotki umieścił miejsce na pieczątki, których odpowiednia liczba gwarantowała darmową kanapkę. W ten sposób klienci nie wyrzucali ulotek i wracali po przekąski.

Ulotka może być najskuteczniejszą formą promocji, pod warunkiem, że zostanie dobrze zredagowana i należycie zastosowana. Jej zalety to niska cena, poręczny format i możliwość dokładnego określenia grupy odbiorców. Jeśli wykonuje się ją na swojej kolorowej drukarce w biurze, można w ten sposób stworzyć efektywną kosztowo promocję swojej oferty.

Zobacz

Niezależnie od tego, w jakim biurze pracujemy, a także gdzie się ono znajduje, warto zaopatrzyć tę przestrzeń we wszelkie niezbędne artykuły i gadżety, które ułatwią nam wykonywanie codziennych obowiązków. Dlatego zarówno osoby pracujące poza domem, jak i te preferujące home office, powinny zwrócić uwagę czy dysponują wszystkimi przydatnymi artykułami biurowymi. Które z...

​Odpowiednie wyposażenie biura ma duży wpływ na efektywność pracy personelu. Jeżeli pomieszczenie to nie jest zaaranżowane w ergonomiczny sposób i brakuje w nim podstawowych artykułów biurowych, wówczas pracownicy mogą mieć problem ze sprawnym wypełnianiem swoich obowiązków. Z tego powodu, warto na bieżąco zaopatrywać tę przestrzeń we wszystkie niezbędne produkty i zadbać...

​Zainteresowanie pracą opiekunek osób starszych w Niemczech wzrasta. Czym jest to spowodowane? Z pewnością nowe osoby przyciągają atrakcyjne zarobki, ale też stabilna branża. Jeśli jesteś osobą empatyczną, wyrozumiałą i sumienną - możesz spróbować swoich sił w opiece. Jednak, by podjąć współpracę z renomowaną agencją predyspozycje charakterologiczne nie wystarczą...