loader

10 sposobów na przyjemną atmosferę w biurze

Praca to nie tylko obowiązki i konieczność dotrzymania wszelkich terminów, to także ludzie i ich samopoczucie, które bezpośrednio przekłada się na efekty działania. Wiele nowoczesnych firm doskonale rozumie, jak ważna jest przyjemna atmosfera w miejscu pracy i komfortowo wyposażone stanowiska biurowe. Podajemy 10 gotowych pomysłów na pozytywne zmiany w biurze.

  1. Ergonomiczne miejsce pracy

Ergonomia w miejscu pracy ma bezpośrednie przełożenie na jej efekty, ale też na zdrowie i samopoczucie pracowników. Wielogodzinna praca przy komputerze może być przyczyną dolegliwości ze strony kręgosłupa, a może wpływać też na pogorszenie się wzroku. Wygodne biurko z odpowiednio usytuowanym komputerem to lepsze rozwiązanie niż wysyłanie pracownika na zwolnienie lekarskie z powodu dolegliwości bólowych.

  1. Muzyka w tle

Można o nią zadbać wykupując firmowy abonament do jednej z witryn z muzyką online albo stawiając na muzykę radiową. Ważne, by w ogóle wziąć to rozwiązanie pod uwagę, bo dobra, delikatna muzyka w tle sprzyja koncentracji i uprzyjemnia czas spędzany w pracy, co przekłada się na efektywność i motywację do działania.

Bardzo dobrym wyborem do biura mogą być wieże muzyczne – można wyposażyć każde pomieszczenie w oddzielny sprzęt tego typu, który będzie mógł być wykorzystywany podczas pracy. Wieże mają tę przewagę nad streamingiem muzyki, że umożliwiają odbiór radia, a także odtwarzanie nagrań z kompaktów. Szeroki wybór wież muzycznych można znaleźć w sklepie morele.net, gdzie od razu można zaopatrzyć się w inne urządzenia biurowe. https://www.morele.net/rtv/audio-i-hifi/wieze-111/

  1. Optymalna temperatura

Nie ma nic gorszego niż zbyt wysoka temperatura w pracy podczas upałów i zbyt niska temperatura zimą, a niestety takie realia są codziennością w wielu firmach. Warto spojrzeć krytycznym okiem na instalację grzewczą i przemyśleć jej modernizację. Dobrym pomysłem jest inwestycja w klimatyzację (najlepiej z funkcją ogrzewania) lub choćby w przenośny wentylator.

  1. Odpowiedni poziom wilgotności powietrza

Wilgotność powietrza to kwestia, która jest wyjątkowo często bagatelizowana, a tymczasem w większości biur powietrze jest przesuszone i nieprzyjemne, co ma wpływ na drogi oddechowe pracowników, na ich koncentrację i samopoczucie.

Idealnym rozwiązaniem tej sytuacji jest zastosowanie nawilżaczy powietrza. Urządzenia te delikatnie nawilżają powietrze, co poprawia komfort osób, które przebywają w tym samym pomieszczeniu. Przy zakupie nawilżacza powietrza warto zwrócić uwagę, do jakiego metrażu jest on dedykowany. Urządzenia nie powinno się stawiać w pobliżu sprzętów elektronicznych (komputerów, drukarek). Jeśli mamy wątpliwości, co do tego, jaki model nawilżacza wybrać, warto zajrzeć do tego poradnika - https://www.morele.net/wiadomosc/jak-wybrac-nawilzacz-powietrza-jaki-najlepszy/615/ To poradnik opracowany przez ekspertów w tej dziedzinie.

  1. Rośliny biurowe

Trudno o skuteczniejsze oczyszczanie powietrza niż otoczenie się kwiatami doniczkowymi, które świetnie pochłaniają promieniowanie i dwutlenek węgla w zamian racząc nas tlenem i swym urokiem. Do biura nadają się nie tylko paprotki, ale też skrzydłokwiaty, anturium i wiele innych roślin.

  1. Strefa relaksu

Jeśli to możliwe, warto wygospodarować pomieszczenie lub zakątek na strefę odpoczynku dla pracowników. Nie musimy od razu wyposażać jej w kino domowe i konsolę do gier, choć to z pewnością ucieszyłoby większość osób w firmie, ale wygodny fotel, wielka pufa do odpoczynku, regał z książkami i tym podobne elementy stworzą przyjemną przestrzeń, w której można będzie odpocząć podczas przerwy i nabrać sił do działania.

  1. Dobra kawa dla pracowników

Dobra kawa i herbata mogą stać się firmową codziennością, jeśli zadbamy o to, by w biurze znalazł się ekspres do kawy o odpowiedniej funkcjonalności. Najlepsze będą urządzenia na kapsułki albo w pełni zautomatyzowane.

  1. Wygodne krzesło biurowe i podnóżek

Nie tylko biurko powinno być ergonomiczne. Praca przebiega o wiele sprawniej, jeśli mamy do dyspozycji komfortowy fotel biurowy z podłokietnikami i zagłówkiem oraz podnóżek, który niweluje zbyt niski wzrost w stosunku do biurka.

  1. Czyste powietrze mimo smogu

Powietrze w biurze, a tym samym cała atmosfera w miejscu pracy, nie musi być gęste od zanieczyszczeń. By uchronić się przed smogiem w miejscu pracy, warto rozważyć zakup urządzeń oczyszczających powietrze lub częstszego wymieniania filtrów w systemie mechanicznej wentylacji i klimatyzacji.

  1. Casual friday

Wiele firm praktykuje zwyczaj swobodniejszego stroju w piątki. Wprowadzenie tej zasady zdecydowanie rozluźnia atmosferę w pracy i sprawia, że tego dnia pracuje się wygodniej i swobodniej – bez ciasnego krawata wokół szyi i bez butów na wysokim obcasie.

 

Atmosfera i nastrój w miejscu pracy mają kluczowy wpływ na efektywność działania i osiągane rezultaty. Dziesięć zaproponowanych zmian wystarczy, by w biurze pracowało się o wiele przyjemniej, wygodniej i fajniej.

 

Materiał zewnętrzny

Zobacz

Unia Europejska od lat wspiera rozwój różnych sektorów gospodarek krajów członkowskich poprzez szeroki wachlarz programów finansowych. Zastanawiasz się, co przyniesie 2025 rok w kontekście wsparcia ze strony UE? Dotacje unijne, choć nie zawsze łatwe do zdobycia, stanowią kluczowy element wsparcia dla przedsiębiorców, organizacji pozarządowych...

​Odpowiednie wyposażenie biura ma duży wpływ na efektywność pracy personelu. Jeżeli pomieszczenie to nie jest zaaranżowane w ergonomiczny sposób i brakuje w nim podstawowych artykułów biurowych, wówczas pracownicy mogą mieć problem ze sprawnym wypełnianiem swoich obowiązków. Z tego powodu, warto na bieżąco zaopatrywać tę przestrzeń we wszystkie niezbędne produkty i zadbać...

Niezależnie od tego, w jakim biurze pracujemy, a także gdzie się ono znajduje, warto zaopatrzyć tę przestrzeń we wszelkie niezbędne artykuły i gadżety, które ułatwią nam wykonywanie codziennych obowiązków. Dlatego zarówno osoby pracujące poza domem, jak i te preferujące home office, powinny zwrócić uwagę czy dysponują wszystkimi przydatnymi artykułami biurowymi. Które z...