loader

3 etapy dobrej organizacji przestrzeni pracy - pojemniki na biurko, organizery i stojaki

Dobra organizacja to podstawa! To proste hasło niesie za sobą sporo racji. Zarządzamy swoim czasem, priorytetami, celami, a także przestrzenią. To, czym się otaczamy, może mieć znaczący wpływ na efektywność naszych działań. Niewątpliwie biurko to jeden z tych elementów wyposażenia biura czy mieszkania, przy którym spędzamy bardzo dużo czasu i warto pochylić się nad jego odpowiednią organizacją. Może to pomóc we wzmocnieniu naszej koncentracji i usprawnić działania, na przykład poprzez ułatwienie poszukiwania konkretnych rzeczy, przez co znacząco zyskujemy na zaoszczędzonym czasie. W tej kwestii doskonałym pomysłem może okazać się pojemnik na biurko. Niby nic skomplikowanego, a jednak pozwala na selekcję i schematyczne uporządkowanie wybranych akcesoriów czy dokumentów. Z tego artykułu dowiesz się, co powinno znaleźć się na dobrze zorganizowanym biurku.

Pojemnik na biurko - uporządkuj miejsce pracy

Leżące wszędzie karteczki, dokumenty, broszury i długopisy, które wiecznie gdzieś giną. Brzmi znajomo? Wprawdzie niektórzy doskonale odnajdują się w chaosie, to jednak panujący wokół rozgardiasz może wpłynąć na psychikę i efektywność pracy, a poszukiwanie zapisanych gdzieś numerów telefonów czy ważnych dokumentów sprawia, że tracimy cenny czas. Właśnie dlatego warto zorganizować naszą przestrzeń pracy. Od czego zacząć? Przede wszystkim od zakupu odpowiednich akcesoriów. Na pierwszym miejscu tej listy znajdują się pojemniki na biurko, organizery na długopisy czy stojaki na wizytówki.

Wiele z takich elementów możemy wykonać metodą DIY, ale jeśli nie wierzymy w swoje umiejętności manualne, to z łatwością w ofertach wielu sklepów odnajdziemy interesujące nas pojemniki na dokumenty na biurko, różnego rodzaju stojaki na katalogi czy wizytówki, a także  ciekawe organizery. Następnym krokiem będzie selekcja rzeczy - warto zastanowić się, które elementy są nam niezbędne, a które zalegają w naszym miejscu pracy zupełnie niepotrzebnie. Wszelkie papiery czy notatki, które uległy przedawnieniu również nie muszą być dłużej lokatorami naszego biurka. Jeśli nie możemy się przemóc, by coś wyrzucić - schowajmy to do szuflady.

Twoje idealne biurko - pojemnik na długopisy

Kiedy zakończymy selekcję naszych rzeczy, przychodzi pora na ich uporządkowanie. Mając już odpowiednie akcesoria biurowe i rzeczy do organizacji miejsca pracy, możemy je odpowiednio pogrupować. Długopisy to jedne z tych elementów, które pojawiają się i znikają, a o tych pożyczonych możemy już właściwie zapomnieć - przepadły bezpowrotnie. Właśnie dlatego, skoro jesteśmy już świadomi tych nieuniknionych strat, warto zaopatrzyć się w całą armię długopisów. Jeśli nie chcemy, by były rozrzucone po całym blacie, najlepiej zaopatrzyć się w pojemnik na długopisy na biurko. 

Czytaj również: Pióro wieczne czy kulkowe?

Oprócz tego, że nasze rzeczy będą uporządkowane, to dodatkowo uchronimy się w jakimś stopniu od niewinnych kradzieży w biurze. W końcu taki leżący w nieładzie, gdzieś między karteczkami samoprzylepnymi a fakturą długopis, zdaje się być niczyj, więc dlaczego go nie “pożyczyć” i nie być jego nowym właścicielem? Natomiast długopisy w pojemniku na biurko - to już ewidentne wyznaczenie strefy własności, dzięki której chętna do opiekowania się czyimiś długopisami osoba zorientuje się, że te akcesoria mają już dom.

pojemnik na biurko

Jak uporządkować dokumenty? Pojemnik na biurko ratunkiem dla bałaganiarzy

Po selekcji i uporządkowaniu naszych rzeczy, a także po pogrupowaniu drobnych akcesoriów do organizerów, przychodzi czas, by zająć się dokumentami. Liczy się tutaj ustalenie priorytetów czasowych - których dokumentacji będziemy potrzebowali najwcześniej lub najczęściej? Kiedy już to zrobimy, z łatwością uporządkujemy dokumenty w pojemniku na biurko pamiętając o właściwej kolejności. Należy je także odpowiednio pogrupować: oddzielnie rachunki czy faktury, a oddzielnie umowy i plany. Może przydać się nawet kilka takich organizerów na dokumenty - wtedy odszukanie jakiegokolwiek papierka nie będzie stanowić dla nas żadnego problemu.

 

Zobacz

Niezależnie od tego, w jakim biurze pracujemy, a także gdzie się ono znajduje, warto zaopatrzyć tę przestrzeń we wszelkie niezbędne artykuły i gadżety, które ułatwią nam wykonywanie codziennych obowiązków. Dlatego zarówno osoby pracujące poza domem, jak i te preferujące home office, powinny zwrócić uwagę czy dysponują wszystkimi przydatnymi artykułami biurowymi. Które z...

​Odpowiednie wyposażenie biura ma duży wpływ na efektywność pracy personelu. Jeżeli pomieszczenie to nie jest zaaranżowane w ergonomiczny sposób i brakuje w nim podstawowych artykułów biurowych, wówczas pracownicy mogą mieć problem ze sprawnym wypełnianiem swoich obowiązków. Z tego powodu, warto na bieżąco zaopatrywać tę przestrzeń we wszystkie niezbędne produkty i zadbać...

​Zainteresowanie pracą opiekunek osób starszych w Niemczech wzrasta. Czym jest to spowodowane? Z pewnością nowe osoby przyciągają atrakcyjne zarobki, ale też stabilna branża. Jeśli jesteś osobą empatyczną, wyrozumiałą i sumienną - możesz spróbować swoich sił w opiece. Jednak, by podjąć współpracę z renomowaną agencją predyspozycje charakterologiczne nie wystarczą...